□ A jockey who races horses over hurdles or steeple-chase fences.(이동장애물 혹은 고정장애물 등의 장애물 경주에 출전하는 기수)
□ In show-jumping, a round held to decide the winner of the competition from competitors who have tied for first place in the previous round.(장애물 비월경기에서 우승마가 2마리 이상인 경우 우승을 가리기 위해 하는 재경기) ■ When more than one horse has a clean round a jump-off occurs.(1마리 이상이 같은 시간에 장애물 비월경기를 마치면 재경기가 시작된다)
□ A rider under a certain age, usually 17 years.(어떤 특정한 나이, 보통 17세 이하의 기수)
2세마JUVENILE(=BREEZE-UP, TWO-YEAR-OLD)
□ Two-year-old horse.(2세마) ■ How many juvenile winners have won the derby?(얼마나 많은 2세 우승마가 더비 경주에서 승리했는가?)
□ A grass field which is used for grazing. Known as pasture in the U. S..(방목에 사용되는 초지로 미국에서는 Pasture라고 한다)
□ The small leather or metal piece which holds the ends of straps in saddlery in place to stop them from flapping around.(가죽끈 끝이 휘날리는 것을 방지하기 위하여 안장에 동여매는 가죽 혹은 금속으로 만든 작은 조각) ■ The keeper strap is not recommended for fast going, flighty horses or unattended animals.(가죽고리는 빠르게 달리는, 사나운 말 또는 기승하지 않은 말에게는 적합하지 않다)
축마(軸馬)KEY (HORSE)(=BANKER, PART WHEEL)
□ The main expected winning horse used in multiple combinations in an exotic wager.(복승식이나 쌍승식에서 베팅의 주축이 되는 우승 확률이 높은 경주마) ■ The key wager requires the key horse to finish first with any combination of three or more horses finishing second, third and fourth.(축마를 이용한 베팅에서는 축마가 1착을 해야하고 나머지 말들이 2착, 3착, 4착을 해야 적중 마권이 된다)
□ Movement by a horse of the back or front leg, or legs with intent to hit a person or other object.(사람이나 어떤 대상을 타격하기 위해 말이 발길질을 하다)
낙마하다KISS THE GROUND(=SPILL)
■ He kissed the ground at the race 9 yesterday.(그는 어제 9경주에서 낙마했다)
마필관리원LAD(=GROOM, STABLEHAND, STRAPPER, SWIPE)
□ A boy or stableman who works in a stables of any kind. Known as a groom in the U. S..(마방에서 일하는 마필관리원으로 미국에서는 Groom, 호주에서는 Stablehand라고 한다) ■ The lads walk the horses (with riders up) out to the track with about 5 minutes to post time.(발주시간 5분전에 마필관리원은 기수를 태운 경주마를 경주로로 이끈다)
<<
<
91
92
93
94
95
>
>>
-
•Kra
-